Domov / Nebojte sa ázijských telefónov! Nie sú to šmejdy z tržnice

Nebojte sa ázijských telefónov! Nie sú to šmejdy z tržnice

Síce sa píše rok 2017, veľa ľudí má Áziu stále spojenú predovšetkým s nekvalitným tovarom všetkého druhu, plagiáty a napodobňovanie svetovo známych značiek. To už ale dávno nie je pravda - popredné značky telefónov, ktoré Vám u nás ponúkame, sú kvalitou porovnateľné so zavedenými značkami a nijako ich nekopírujú.

Navyše je potrebné uvedomiť si, že aj Váš telefón je s najväčšou pravdepodobnosťou ázijská značka. Napríklad jeden z najväčších hráčov globálneho trhu: Samsung, Lenovo, Huawei nebo Asus: Južná Kórea, Čína, Čína, Taiwan. To sú ukážky pravdivosti tvrdenia, že aj v Ázii sa vyrábajú kvalitné produkty.

Podľa webu spoločnosti International Data Corporation si prvé miesto v podiele na globálnom trhu v minulom roku udržal juhokórejský Samsung, ktorého podiel však postupne klesol z 23.7 na 21%. Druhé miesto patrí americkému Applu, ktorého podiel na trhu klesol ešte dramatickejšie - z 18.7 na 12.5%. Jediný, komu z prvej trojky počas minulého stúpol podiel, bol čínsky Huawei - z 8.2 na 9.3%.

Môžete si všimnúť, že vzostup jedného z troch najväčších svetových hráčov na poli mobilných telefónov nebol zďaleka tak dramatický ako zostup dvoch ostatných. Čím je to spôsobené?

 

Přirovnáme-li trh s mobilními telefony k vegetačním patrům, můžeme říct, že na stromové patro čím dál víc zezdola tlačí patro mechové. Mnozí výrobci se za dobu svého působení na trhu stihli přesunout do bylinného, někteří dokonce i do keřového patra - například značky OPPO (z 3.6 na 5.4 %) a vivo (z 3 na 5.9 %), které se loni umístily na čtvrtém a pátém místě světového žebříčku prodejnosti mobilních telefonů.

Pozrime sa do nášho eshopu - konkrétne napríklad na značku Xiaomi, ktorá u nás má najširšie zastúpenie. Tá podľa portálu si Statista.compočas minulého roka udržala stabilnú pozíciu - klesla o obyčajnú desatinu percenta z 4.6 na 4.5. Vzhľadom k jej stále vzrastajúcej popularite od nej očakávame raketový vzostup - už len preto, že si Xiaomi kladie za cieľ zaútočiť na pozíciu iPhonu.

 

Stále lepšie sú na tom aj malí, menej známi výrobci mobilů. Ich spoločný podiel na trhu na začiatku minulého roka dosahoval 46.2, na konci roka predstavoval 44.2% .Aj cez ľahký pokles sú však tieto čísla natoľko vysoké, že by sa pred nimi mali najväčší hráči na trhu s mobilmi mať na pozore - malé značky si totiž medzi seba rozdeľujú takmer polovicu trhu. Ľudia si totiž postupne čoraz viac začínajú uvedomovať, že nákup lacnejšieho telefónu od menej známej značky Vám môže dať rovnako ako telefón niekoľkonásobne drahší.

A to je ďalší dôkaz toho, že strach z iných ako najznámejších výrobcov telefónov je úplne zbytočný.

Stále váhate? Presvedčte sa a objednajte si niektorý z mnohých mobilov alebo ďalšiu chytrú elektroniku v našom eshope. Váhania Vás určite zbaví aj videorecenzia na našem YouTube kanále, prípadne fotky na Kimstagramu. Ano a máme aj Facebook.

bloger Jirka